tisdag 8 april 2014

Speciell vecka

Ja. Denna vecka är inte som alla andra veckor. Nästan alla i min klass har åkt på en utlandsresa till Krakow i Polen för att se de Judiska getton som skapades under andra världskriget samt att besöka Auschwitz - Birkenau. Själv är man kvar i Sverige tillsammans med sin bästa killkompis och några till.

Hela Måndagen pratade vi om Vikingar i skolan. Senare efter lunchen åkte vi till Gamla Uppsala för att besöka det lilla museet de har. Jag hade aldrig varit där inne, jag hade bara sett de stora kullarna. Så ja det var en rolig upplevelse.

Nu under Tisdagen var det inget speciellt som hände. Min killkompis jobbade med Matte hela dagen. Bara under de sista 45 minuterna arbetade han lite med SO. Själv jobbade jag med Andra världskriget, Förintelsen och att skriva texter.

Imorgon är det en mycket speciell dag. Imorgon fyller nämligen min älskade killkompis år. Han blir 19, shit säger jag bara! Bara tanken att jag kände honom när han bara var 17 år gammal får mig att tjuta av glädje.

Så ja det var nog allt för mig just nu. God Kväll alla!  

0 kommentarer:

Skicka en kommentar