onsdag 2 april 2014

Onsdagen avklarad

Ja. Nu är denna dag avklarad. Och herre min gud vilken dag det har varit. På morgonen hade vi en So lektion och då pratade vi om Hinduismen. Jag är fortfarande väldigt förvirrad angående hela den religionen och jag blev alltmer förvirrad ju mer vi pratade om Hinduismen och vad de tror på.

Efter So lektionen hade vi en kort rast innan vi hade en sjukt lång föreläsning om Romer och hur de hade det under andra världskriget. Det var en riktig väckarklocka för min del. Jag förstod att Romer hade och fortfarande har det otroligt svårt. Vart de än kommer blir de illa bemöta vilket inte är rätt. Alla har rätt att finnas till och ingen ska beröva någon annan sin identitet eller det man tror på. Alla har sin egna tro. Och alla utövar sin religion på olika och unika sätt som för oss verkar underligt.

Vi hade sedan lunch. Inget intressant hände under lunchen. Sedan hade vi en lunch rast som jag spenderade med min underbara killkompis. Efter lunchen hade vi en So lektion till och då kollade vi på en film om Hinduismen. Och det hjälpte ju inte mig att bli klokare angående den religionen. Det gjorde mig bara ännu mer förvirrad.

Efter So lektionen var det idrott för de andra i min klass. Förutom för min och min killkompis del som hade So igen. Vi valde att ha det på grund av att vi båda två har de betygen vi behöver i idrott.

Ja det var nog allt som hände idag. Och som ni ser var det en fullspäckad dag. Nu behöver jag varva ner lite innan det blir sovdags. God Kväll alla! 

0 kommentarer:

Skicka en kommentar